15 Νοε 2016

ΧΡΟΝΙΚΟΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΞΙΩΜΑΤΑ


  Το σκεπτικό που οδήγησε, ώστε Πρόεδρος της Δημοκρατίας να είναι το ίδιο πρόσωπο για δύο θητείες, καίτοι δεν ασκεί καμία σχεδόν ρυθμιστική αρμοδιότητα, μπορεί επίσης να ισχύσει και για τον πρωθυπουργό, που, όπως επισημάνθηκε ήδη, έχει καταστεί «αιρετός μονάρχης». Είναι αρκετό το διάστημα των οκτώ ετών (δεδομένου ότι οι εκλογές θα διεξάγονται κάθε τέσσερα χρόνια υποχρεωτικά), για να προσφέρει τις υπηρεσίες του στη χώρα ένας πρωθυπουργός. Όταν προβλέπεται δε αυτός ο περιορισμός, είναι βέβαιο ότι στο διάστημα αυτό θα προσπαθήσει να εξαντλήσει όλα τα αποθέματα σκέψης και δράσης. Και όχι μόνο αυτό, αλλά, το σπουδαιότερο, δεν θα ταλανίζεται για το αν θα πρέπει να πάρει μια απόφαση, τουλάχιστον κατά τη δεύτερη θητεία, που θα έχει πολιτικό και προσωπικό κόστος, επιδρώντας αρνητικά στην εκ νέου κατάκτηση του πρωθυπουργικού αξιώματος, αλλά και γενικώς στην άσκηση των καθηκόντων του.
  Με τον περιορισμό του χρόνου στο πρωθυπουργικό αξίωμα και δεδομένου ότι με τα ισχύοντα ο πρωθυπουργός είναι και αρχηγός κόμματος, μετά από οκτώ χρόνια θα ανανεώνεται και η ηγεσία του κόμματος. Έτσι η προτεινόμενη μπορεί να είναι μια ρύθμιση, που θα συμβάλει στη μη υπονόμευσή του πρωθυπουργού κατά τη διάρκεια της θητείας του από ενδοκομματικούς του αντιπάλους και στη φυσιολογική ανανέωση των ηγεσιών των κομμάτων, που, πέρα από τον αρχηγικό χαρακτήρα τους, η διάρκειά τους στην προεδρία μπορεί να είναι απεριόριστη. Και το περίεργο είναι ότι ο αρχηγός εκάστου κόμματος, ιδιαίτερα όταν γίνει πρωθυπουργός, ζητά ανανέωση σε ηλικίες και νοοτροπίες για όλους, πλην του ιδίου.
  Με βάση τα παραπάνω επιχειρήματα για τον καθορισμό χρονικών ορίων θητείας του πρωθυπουργού, πρέπει να καθοριστεί και ανώτατο όριο για τη θητεία των βουλευτών, η οποία δεν πρέπει να υπερβαίνει τις τρεις ή το πολύ τέσσερις θητείες, καθώς και για τους βουλευτές συντρέχουν οι ίδιες προϋποθέσεις για πιο αποτελεσματική άσκηση των καθηκόντων τους. Το σπουδαιότερο, όμως, είναι η ανανέωση της πολιτικής ζωής σε επίπεδο τοπικό, νομού ή περιφέρειας. Με βουλευτές μακράς Κοινοβουλευτικής θητείας, που έχουν εξασφαλίσει οργανωτική υποδομή και πολλές άλλες προϋποθέσεις, όχι βέβαια είναι αδύνατο, αλλά πάντως είναι δύσκολο ένας νεώτερος, όσο αξιόλογος και αν είναι, να αποφασίσει να πολιτευτεί και πολύ περισσότερο να μπορέσει να εκλεγεί.
  Στο επιχείρημα ότι με τον περιορισμό της θητείας μπορεί να στερηθεί η Πολιτεία ικανών και έμπειρων πολιτικών, η απάντηση είναι ότι οι διατελέσαντες πρωθυπουργοί μπορούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και από άλλες θέσεις.



  Μετά την παρουσίαση του βιβλίου του Γ. Σούρλα «Για Ένα Νέο Πολιτικό Σύστημα» που διοργάνωσε η «Κίνηση των 100...» στην Παλαιά Βουλή στις 30-3-2016 παρουσιάζουμε τις βασικές ενότητες του βιβλίου και περιμένουμε τις δικές σου σκέψεις και προτάσεις, τις οποίες μπορείς να στείλεις στο kinisiton100@gmail.com

  Επίσης μπορείς να απαντήσεις στο ερώτημα που ακολουθεί:


1 σχόλιο:

  1. Η δικτατορία του υφιστάμενου σάπιου πολιτικού συστήματος δεν πρόκειται να πέσει δίχως πατριωτική λαικη επανάσταση, με φυσικά απρόβλεπτες συνέπειες. Ας μην γελιόμαστε ειναι τόσο βαθιά εξαπλωμένη η σήψη που είναι αδυνατο επιστημονικοί σύλλογοι, επιμελητήρια, ινστιτούτα, εκπαιδευτικα ιδρύματα, media κτλ να αντιδράσουν για να φέρουν την αλλαγή αφού οι προαναφερόμενοι οργανισμοί ειναι μέρος του προβλήματος.
    Ούτε πράσινοι , ούτε μπλε, ούτε κόκκινοι .... 1 εκατομμύριο κόσμος στο σύνταγμα για να διεκδικήσουμε τα αυτονόητα: Ένα νέο σύνταγμα για όλους τους Έλληνες, για ένα πραγματικά δημοκρατικό πολίτευμα, για το τέλος της οικογενειοκρατίας και των διαφορων συντεχνειων που ζουν εις βάρος μας!!!! Για ένα κράτος δικαίου !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλιά σας ...

Περισσότερα...

αναζήτηση


ενημέρωση με email

προσθέστε το email σας
για να λαμβάνετε ενημερώσεις
των νέων αναρτήσεων